Vanuit Enneüs helpen wij al een aantal jaar diverse re-integratiebedrijven met de uitvoering van het klanttevredenheidsonderzoek UWV. In het derde kwartaal beginnen wij aan het klaarmaken van de laatste verzendingen om in het aankomende voorjaar rapportages te kunnen delen met een mooie respons en waardevolle onderzoeksresultaten voor onze klanten. Voordat wij een blik werpen op de toekomst, geven wij graag eerst een korte terugblik op de klanttevredenheidsonderzoeken UWV van het afgelopen jaar.
Deelnemersrespons en terugblik op de klanttevredenheidsonderzoeken UWV
Afgelopen jaar hebben wij een respons behaald van 42% op een verzending naar meer dan 1500 mensen die via de mail zijn uitgenodigd voor deelname aan het onderzoek. Dat is een hoog percentage en daar mogen we trots op zijn! Het onderzoek doen we echter niet alleen, maar samen met de re-integratiebedrijven. Voordat wij een verzending versturen vragen wij altijd aan onze opdrachtgevers om het onderzoek aan te kondigen bij hun klanten. Wij helpen bij het opmaken van de vooraankondiging en verzorgen daarna de verzending, inclusief twee herinneringen indien nodig. We zien ook dat het herinneren van klanten effect heeft, want het blijkt dat na de eerste verzending 57% van de klanten de vragenlijst invult, bij de eerste herinnering nog eens 24% en bij de laatste herinnering ook nog 15%. Kortom: herinneren loont, en als de respons toch tegenvalt dan verzorgen wij voor een aantal van onze opdrachtgevers een belronde.
Wat verder opvalt is dat de respons in de laatste fase van het jaar het hoogst is. Een reden hiervoor kan zijn dat re-integratiebedrijven in deze fase zelf meer acties uitzetten om aan de responseis van het UWV te voldoen. Wij ondersteunen hier uiteraard bij, en met onze werkwijze wordt er altijd voldaan aan de eisen van het UWV. Lees hier meer over de eisen die het UWV dit jaar stelt aan het klanttevredenheidsonderzoek.
Onderzoek binnen alle verplichte percelen
Wij helpen klanten binnen alle percelen waarvoor het verplicht is om onderzoek uit te voeren. Wat echter opvalt, is dat de helft van de rapporten die wij opleveren voor het perceel Werkfit Maken zijn, gevolgd door de percelen Modulaire re-integratiediensten en Naar Werk. We maken de minste rapporten op voor het perceel Praktijkassessment.
Onze rapporten voldoen altijd aan de eisen van het UWV en worden volledig voor onze klanten opgemaakt voor verzending naar het UWV. Daarnaast krijgen onze klanten na afloop van het onderzoek per perceel een keurmerk met de gemiddelde uitkomst. Dit keurmerk kan de klant vervolgens gemakkelijk delen via LinkedIn of andere kanalen.
Wist u dat wij ook het Klanttevredenheidsonderzoek Scholingsdiensten uitvoeren? Scholing kan immers een onderdeel zijn van de re-integratie, en het UWV koopt hiervoor korte functiegerichte vaardigheidstraining in. Ook voor deze scholingsdiensten is het verplicht om een klanttevredenheidsonderzoek te doen.
Meer weten?
Wilt u meer weten over klanttevredenheidsonderzoek UWV, Tweede spoor, Outplacement, Loopbaanbegeleiding of ander maatwerk onderzoek? Of wilt u direct een offerte aanvragen? Neem gerust contact op met onze collega Imme van der Velde en laat u overtuigen van onze meerwaarde.
U kunt ons ook bereiken via ons contactformulier of u kunt ons bellen op 050 – 711 52 55.