Naamsbekendheidonderzoek

Hoeveel procent van uw doelgroep kent uw organisatie van naam? En als ze uw naam kennen, in hoeverre zijn zij dan ook bekend met wat uw organisatie doet? Kennen zij eigenlijk uw exacte product- of dienstenaanbod wel? En wat is dan het meest bekende aanbod? Deze en andere vragen komen aan de orde tijdens een naamsbekendheidonderzoek die wij voor u kunnen uitvoeren. Wij hebben op basis van onze praktijkervaring in de loop der jaren een aanpak ontwikkeld waarmee wij u kraakheldere inzichten kunnen geven in uw naamsbekendheid.

Bewezen succesvolle aanpak

Naast voorgenoemde vragen (of men de organisatie kent en wat de doelgroep van uw organisatie kent) is het uiteraard ook interessant om te weten hoe de doelgroep uw organisatie is leren kennen. Bij ons naamsbekendheidonderzoek gaan wij daarom ook altijd na welke communicatiekanalen de doelgroep gebruikt en via welke kanalen men uw organisatie kent. Ons naamsbekendheidonderzoek levert u een breed inzicht op in uw bekendheid en de bronnen van uw bekendheid.

Naamsbekendheidonderzoek & imago-onderzoek

In vrijwel al onze onderzoeken naar bekendheid, stellen wij ook zogenaamde associatievragen. Want áls men uw organisatie kent, is het uiteraard interessant om te weten hoe uw organisatie wordt gepercipieerd door de doelgroep of door de verschillende doelgroepen waaronder onderzoek wordt gedaan. Het is slechts een kleine toevoeging aan het naamsbekendheidonderzoek, maar het kan van grote meerwaarde zijn om de doelgroep écht beter te begrijpen in het oriëntatie- en keuzeproces. Combineer een naamsbekendheidonderzoek dus altijd aan een imago onderzoek, zo is ons advies!

Kunnen wij u van dienst zijn?

Wilt u meer weten over naamsbekendheidonderzoek, onze aanpak of wilt u direct een offerte aanvragen? Neem gerust contact op met onze collega Robbert Klein Koerkamp en laat u overtuigen van onze meerwaarde.

U kunt ons ook bereiken via ons contactformulier of u kunt ons bellen op 050 – 711 52 55.