Bij continu meten staat de gedachte centraal dat ervaringen van doelgroepen zoals klanten of medewerkers op meerdere momenten per jaar worden opgevraagd. In het geval van klantenonderzoek kunt u denken aan evaluatiemomenten zoals het moment dat een klant voor het eerst contact heeft gehad met uw servicedesk, een product heeft aangekocht of nadat een bepaalde dienst is geleverd. Vanuit medewerkersonderzoek zou u op meerdere momenten per jaar bepaalde thema’s kunnen voorleggen aan uw medewerkers. Het kan hierbij bijvoorbeeld gaan om actuele thema’s waarvan u de mening van medewerkers wilt weten of u kunt periodiek een korte vragenlijst uitzetten over algehele tevredenheid of de ervaren werkdruk.
Vanuit Enneüs passen wij deze methode van onderzoek steeds vaker toe in het kader van klantenonderzoek en medewerkersonderzoek. Wij beschikken over enquête software en een online dashboard om continu klantenonderzoek optimaal voor u uit te kunnen voeren en te kunnen rapporteren.
Meetplan
Wij stellen met u een meetplan op dat de basis vormt van het continu meten. In het meetplan stellen wij met u vast welke doelgroepen benaderd worden, welke vragen aan ze gesteld zullen worden, via welke kanalen en hoe vaak ze benaderd worden. In principe worden cliënten die voor een langere tijd gebruik maken van zorg en ondersteuning niet meer dan eenmaal per jaar bevraagd.
Automatisch meten
Wij willen u er graag op wijzen dat wij het mogelijk kunnen maken om de metingen te automatiseren. Dit is met name handig in het geval van klantenonderzoek waarbij u bijvoorbeeld na bepaalde contactmomenten standaard een evaluatie wilt uitvoeren. Wij maken hiervoor een koppeling tussen uw systemen en onze enquête software. Wanneer er iemand in uw systeem wordt geregistreerd gaat er automatisch een seintje naar onze enquête software. De contactgegevens komen vervolgens bij ons binnen waarna de betreffende klant benaderd wordt met de vragenlijst.
Deze manier van automatiseren leidt ertoe dat u niet handmatig contactgegevens met ons hoeft te delen. Een ander voordeel is dat het onderzoek op deze manier tegen een lage inspanning echt realtime uitgevoerd kan worden waardoor we optimaal aan kunnen sluiten op de klantreis van uw klant.
Realtime inzicht via ons online dashboard
Als wij een onderzoek aan de hand van continu meten voor u uitvoeren, dan kunt u profiteren van alle inzichten en functionaliteiten van ons online dashboard. Wij beschikken over een online dashboard waarin realtime (op elk moment) de respons en resultaten van de continue metingen gevolgd kunnen worden. Ons dashboard beschikt over diverse filtermogelijkheden waardoor u naast een totaaloverzicht tevens inzicht kunt krijgen in de prestaties van bijvoorbeeld de afzonderlijke klantgroepen, teams of locaties.
Wilt u een demo bekijken van ons online dashboard? Neem dan gerust contact met ons op. Wij sturen u dan de inloggegevens per email.