Telefonische interviews vanuit ons callcenter

Telefonische interviews worden door Enneüs veelvuldig toegepast vanuit ons eigen callcenter waar getrainde interviewers vragenlijsten afnemen of meer open gesprekken aangaan met de doelgroep.

Effectieve en efficiënte methode
Naar onze ervaring is deze manier van dataverzameling een uitstekende methode om informatie te verzamelen. Tijdens telefonische interviews hebben onderzoekers de mogelijkheid het gesprek aan te gaan, door te vragen en verdieping te zoeken en om zo snel tot beantwoording te komen van de onderzoeksvragen die er leven. Vaak weten we na zo’n 15 gesprekken al heel veel te vertellen over een onderwerp en weten we goed te duiden op welke manier en waarom bepaalde verschijnselen zich voordoen. Ten opzichte van face-to-face gesprekken is het voordeel van telefonische interviews dat deze methode minder tijd vraagt (geen reistijd). Nadeel is dat er geen non-verbale signalen meegenomen kunnen worden.

Combinatie met andere methoden
Telefonische interviews zijn een geschikte methode om in combinatie met bijvoorbeeld online onderzoek of face-to-face interviews toe te passen. Een combinatie van face-to-face gesprekken en telefonische interviews hanteren wij veelvuldig en is vaak meer regel dan uitzondering. Ook voor het opstellen van goede vragenlijsten is het een beproefde methode om eerst enkele interviews uit te voeren om de juiste onderzoeksthema’s te bepalen en scherp te stellen. Enkele gesprekken ná een kwantitatief onderzoek kan heel handig zijn om tot een goede interpretatie en duiding te komen van de resultaten.

Eigen callcenter
Voor het afnemen van telefonische interviews met grotere aantallen maken wij gebruik van ons eigen callcenter, bestaande uit geschoolde en ervaren enquêteurs en interviewers.

Kunnen wij u helpen?
Voor meer informatie, de werkwijze van Enneüs of een offerte, kunt u telefonisch contact opnemen via 050 – 711 52 55, een e-mail sturen naar m.bloem@enneus.nl of een bericht achterlaten via het contactformulier.