Robbert is senior onderzoeker/adviseur bij Enneüs en houdt zich voornamelijk bezig met onderzoekstrajecten waarin een marktonderzoekvraag centraal staat. Robbert heeft een succesvol trackrecord met onderzoek op alle werkvelden waarin Enneüs actief is. Naast projecten is hij beschikbaar als interim marketingprofessional. In de afgelopen jaren heeft robbert diverse interim marketingfuncties vervuld.
Expertise
Robbert zijn specialisaties liggen op het gebied van marketingadvies en marktonderzoeken zoals imago-onderzoek, naamsbekendheidonderzoek en haalbaarheidsonderzoek. De onderzoeken die hij uitvoert, zijn veelal gebaseerd op theoretische modellen die als kapstok worden gebruikt voor een onderzoeksplan. Zijn sterk opgebouwde en onderbouwde onderzoeken, bieden structuur aan de onderzoeken en leiden tot optimale onderzoeksresultaten.
Daarnaast schreef Robbert twee marketingboeken voor het hoger onderwijs:
- Zijn eerste boek 12 merken, 13 ongelukken kwam in 2010 uit en gaat over consumentengedrag en merkmanagement en laat zien dat zelfs de grootste merken weleens marketingfoutjes maken. Tevens presenteert Robbert met dr. K.J. Alsem (UD Marketing Rijksuniversiteit Groningen) concrete richtlijnen op het gebied van merkmanagement en branding.
- Zijn tweede boek kwam uit in 2012, waarvan in 2016 de tweede druk verscheen. Dit boek heet Zorg met liefde en lef. Dit boek gaat over strategische marketing en over de wijze waarop zorgorganisaties goed marktonderzoek en klantonderzoek kunnen inzetten om bij te dragen aan hun marketingbeleid.
Opleidingen
- Master Business Administration / Bedrijfskunde | Marketing Management | Rijksuniversiteit Groningen