Rekenkamercommissie gemeente Delfzijl

Klanttevredenheidsonderzoek klachtenafhandeling

Voor de rekenkamercommissie van de gemeente Delfzijl (anno 2021 gefuseerd tot gemeente Eemsdelta) hebben wij een klanttevredenheidsonderzoek uitgevoerd naar de tevredenheid van de klachtenafhandeling door de gemeente.

Aanpak klanttevredenheidsonderzoek klachtenafhandeling

Voor dit onderzoek hebben wij inwoners van de gemeente Delfzijl aangeschreven die in het voorgaande jaar van het onderzoek een klacht hadden ingediend bij de gemeente. Het onderzoek richtte zich op het inzichtelijk krijgen van de ervaringen van deze inwoners met de procedure. Thema’s als bejegening, duidelijkheid van de procedure en ervaringen met het proces kwamen tijdens dit onderzoek aan de orde.

De uitkomsten uit de kleine 100 interviews die face-to-face werden afgenomen gaven de Rekenkamercommissie een goed beeld over de ervaringen van de inwoners over de klachtenafhandeling door de gemeente.

Kunnen wij u van dienst zijn?

Wilt u meer weten over klantenonderzoek, onze aanpak of wilt u direct een offerte aanvragen? Neem gerust contact op met onze collega Robbert Klein Koerkamp en laat u overtuigen van onze meerwaarde.

U kunt ons ook bereiken via ons contactformulier of u kunt ons bellen op 050 – 711 52 55.

Voorbeeldcases

Hieronder vindt u nog meer voorbeeldprojecten.

Zijn onze onderzoeksoplossingen iets voor u?

Sluiten