SKSG (Stichting Kinderopvang Stad Groningen) is de grootste kinderopvangorganisatie uit het noorden (klik hier voor de website). Rond de 7.000 kinderen en 1.000 pedagogische professionals (inclusief gastouders) zijn op dagelijkse basis aanwezig op meer dan 100 SKSG-locaties in Groningen en het Westerkwartier. Op deze locaties gaat SKSG voor een veilige, verantwoorde en veelvormige kindontwikkeling voor ieder kind van 0-13 jaar, waarbij het bieden van comfort aan ouders ook een belangrijke plaats inneemt. Om continu te verbeteren en zo goed mogelijk aan te sluiten op wensen en behoeften van de doelgroep, heeft SKSG ons gevraagd om een merkonderzoek op te zetten en uit te voeren.
Merkonderzoek kinderopvang als input voor marketing-/communicatieactiviteiten
Dit onderzoek voerden we uit onder inwoners van het werkgebied van SKSG, medewerkers van de organisatie en ouders/verzorgers. De onderzoeksresultaten gaven duidelijke inzichten, die de kinderopvangorganisatie direct kan gebruiken voor de optimalisatie van haar marketing-/communicatieactiviteiten.
Wetenschappelijke methoden
Vanuit Enneüs hebben wij de nodige ervaring met het uitvoeren van merkonderzoek. Wij hanteren wetenschappelijk sterk onderbouwde meetmethoden, waarmee wij de sterkte van een merk kunnen bepalen. Om de sterkte van een merk in perspectief te kunnen plaatsen, vergelijken wij het merk ook wel met andere merken. Dit zorgt voor een goed referentiekader. De meetmethode die wij hanteren is complex, maar goed uitvoerbaar, zo leert de praktijk.
Kunnen wij u van dienst zijn?
Wilt u meer weten over merkonderzoek, onze aanpak of wilt u direct een offerte aanvragen? Neem gerust contact op met onze collega Robbert Klein Koerkamp en laat u overtuigen van onze meerwaarde.
U kunt ons ook bereiken via ons contactformulier of u kunt ons bellen op 050 – 711 52 55.