Rijksuniversiteit Groningen

Marktonderzoek onder potentiële studenten

Werkvelden
Diensten

De faculteit Godgeleerdheid en Godsdienstwetenschappen van de Rijksuniversiteit Groningen heeft de komende jaren de ambitie om te groeien in aantallen studenten. Om deze ambitie te verwezenlijken, wordt onder meer het inhoudelijke aanbod aan studies verder ontwikkeld. Zo is de faculteit in gestart met de master Werk en Zingeving.

Ten behoeve van de werving van nieuwe studenten voor deze master, heeft de faculteit onderzoeksbureau Enneüs gevraagd om een marktonderzoek op te zetten en uit te voeren om een helder beeld te krijgen van wie potentiële studenten zijn en hoe de faculteit hen zou kunnen bereiken. We zetten daartoe een onderzoek op onder mannen en vrouwen uit heel Nederland, die minimaal een HBO-diploma hebben en geïnteresseerd zijn in het volgen van zo’n master. Tijdens het onderzoek hebben we daarnaast huidige studenten (andere faculteiten) van de universiteit gevraagd naar hun percepties, wensen en voorkeuren.

We zijn blij met de samenwerking met Enneüs. De onderlinge communicatie verliep uitstekend en het dashboard werkt prettig. 

Annelène Hofstetter, programmamanager Rijksuniversiteit Groningen

De opgehaalde inzichten leverde de faculteit concrete inzichten op in het oriëntatie- en keuzegedrag van de doelgroep en daarmee duidelijke handvatten om de marketing-/communicatieplannen verder mee vorm te geven.

Voorbeeldcases

Hieronder vindt u nog meer voorbeeldprojecten.

Zijn onze onderzoeksoplossingen iets voor u?

Sluiten