GRID staat voor Gezamenlijke Regionale ICT Dienst, en betreft de organisatie die al bijna 10 jaar de ICT-diensteverlening verzorgt voor onder meer de Groninger gemeenten Westerwolde, Oldambt, Pekela en Veendam. GRID streeft ernaar om de dienstverlening doorlopend te verbeteren zodat gebruikers op een goede en betrouwbare wijze hun werk kunnen uitvoeren. Voor deze organisatie voerden wij zowel het klanttevredenheidsonderzoek (KTO) als het medewerkerstevredenheidsonderzoek (MTO) uit. In het KTO en MTO GRID stonden verschillende vragen centraal.
Centrale vragen in het KTO en MTO GRID
Het periodiek uitvoeren van een klanttevredenheidsonderzoek is een van de middelen voor om inzicht te krijgen op wat er leeft bij gebruikers en hoe de dienstverlening wordt ervaren, maar ook wat we kunnen leren en verbeteren. Hoe ervaren gebruikers de verschillende dienstverleningsaspecten van GRID? Waarover zijn zij meer en minder tevreden? Is het aanbod van GRID uitgebreid genoeg? Wat mist er eventueel nog volgens de gebruikers? En hoe tevreden is men over de ondersteuning en service die vanuit GRID wordt geboden? Welke suggesties kan men doen ter verdere optimalisatie van de dienstverlening? Deze en andere vragen staan centraal tijdens het klanttevredenheidsonderzoek voor de organisatie.
Naast een klanttevredenheidsonderzoek, voerden we ook een medewerkerstevredenheidsonderzoek (MTO) uit voor GRID. We gingen hierbij na hoe medewerkers van GRID het werken bij de organisatie ervaren. Wat gaat er in de beleving en ervaring van de medewerkers goed of juist minder goed op de werkvloer? Hoe ervaart men bijvoorbeeld zaken als werkinhoud, werkdruk, interne communicatie en sociale veiligheid? Hoe is het gesteld met de duurzame inzetbaarheid van de medewerkers? Wat zou GRID nog aantrekkelijker kunnen maken als werkgever? Welke suggesties kan men doen om het werken bij GRID verder te verbeteren? Met het MTO konden we ook op dit soort vragen goede antwoorden geven aan GRID.
Beide onderzoeken hebben we samen met het bestuur van de organisatie opgezet, uitgevoerd en geïnterpreteerd. Op die manier hebben beide onderzoeken ertoe geleid dat er concrete verbeteracties konden worden geformuleerd om de tevredenheid van zowel klanten als medewerkers nog verder te optimaliseren.
Kunnen wij u van dienst zijn?
Wilt u meer weten over het KTO en MTO GRID en over onze aanpak, of wilt u direct een offerte aanvragen? Neem gerust contact op met onze collega Martin Bloem en laat u overtuigen van onze meerwaarde.
U kunt ons ook bereiken via ons contactformulier of u kunt ons bellen op 050 – 711 52 55.