Bibliotheek Hoogezand

Klantervaringsonderzoek – Ledenonderzoek

Werkvelden
Diensten
Oplossingen

Biblionet Groningen heeft ons gevraagd een klantervaringsonderzoek (ledenonderzoek) uit te voeren voor de nieuwe bibliotheek in Hoogezand. Het betreft een zogeheten nulmeting. Biblionet wil weten wat de ervaringen van bezoekers zijn. 

Marktonderzoeksbureau Enneüs is een ter zake zeer kundig onderzoeksbureau met een zeer heldere presentatie van onderzoeksresultaten. Contact met het onderzoeksteam is plezierig en persoonlijk.

Arend Middelveld, voorzitter Raad van Bestuur Biblionet Groningen

Opzet klantervaringsonderzoek / ledenonderzoek bibliotheek

Om de klantervaring in beeld te brengen, hebben wij allereerst een locatieonderzoek uitgevoerd. Onze interviewers hebben de nieuwe bibliotheek bezocht en bezoekers een vragenlijst in laten vullen. Daarnaast is er een online vragenlijst verspreid onder de bezoekende leden van Bibliotheek Hoogezand. Beide vragenlijsten zijn in nauwe samenwerking met Biblionet Groningen opgesteld. De combinatie van locatieonderzoek en online onderzoek zorgen voor een sterke mix van kwalitatief en kwantitatief onderzoek.

Na het analyseren van de resultaten uit beide onderzoeken is er een overzichtelijk onderzoeksrapport opgesteld met daarin conclusies en aanbevelingen. Door periodiek onderzoek te doen kan Biblionet Groningen de klantervaring blijven verbeteren en laten aansluiten op de wensen en behoeften van bibliotheekbezoekers.

Ledenonderzoek op basis van uw wensen

Om tot de meest optimale onderzoeksopzet te komen, gaan wij met u in gesprek over uw doelen en informatiebehoefte. Op basis van deze afstemming zullen wij een onderzoeksplan uitwerken waarin wij met u onder andere de opzet van de vragenlijst gaan uitwerken en na zullen gaan op welke wijze de leden het beste benaderd kunnen worden voor het onderzoek.

Veelal worden de vragenlijst per email verzonden. Het is ook mogelijk om deze methode aan te vullen met bijvoorbeeld telefonisch interviews. Op die manier kunnen we met een x-aantal leden een verdiepend gesprek voeren om specifieke informatie te achterhalen zoals persoonlijke ervaringen, belevingen, percepties of behoeften.

Kunnen wij u van dienst zijn?

Wilt u meer weten over ledenonderzoek, onze aanpak of wilt u direct een offerte aanvragen? Neem gerust contact op met onze collega Robbert Klein Koerkamp en laat u overtuigen van onze meerwaarde.

U kunt ons ook bereiken via ons contactformulier of u kunt ons bellen op 050 – 711 52 55.

Voorbeeldcases

Hieronder vindt u nog meer voorbeeldprojecten.

Zijn onze onderzoeksoplossingen iets voor u?

Sluiten