Bibliotheek Hoogezand

Klantervaringsonderzoek – Ledenonderzoek

Werkvelden
Oplossingen

Biblionet Groningen heeft ons gevraagd een klantervaringsonderzoek uit te voeren voor de nieuwe bibliotheek in Hoogezand. Het betreft een zogeheten nulmeting. Biblionet wil weten wat de ervaringen van bezoekers zijn. 

Marktonderzoeksbureau Enneüs is een ter zake zeer kundig onderzoeksbureau met een zeer heldere presentatie van onderzoeksresultaten. Contact met het onderzoeksteam is plezierig en persoonlijk.

Arend Middelveld, voorzitter Raad van Bestuur Biblionet Groningen

Om de klantervaring in beeld te brengen, hebben wij allereerst een locatieonderzoek uitgevoerd. Onze interviewers hebben de nieuwe bibliotheek bezocht en bezoekers een vragenlijst in laten vullen. Daarnaast is er een online vragenlijst verspreid onder de bezoekende leden van Bibliotheek Hoogezand. Beide vragenlijsten zijn in nauwe samenwerking met Biblionet Groningen opgesteld. De combinatie van locatieonderzoek en online onderzoek zorgen voor een sterke mix van kwalitatief en kwantitatief onderzoek.

Na het analyseren van de resultaten uit beide onderzoeken is er een overzichtelijk onderzoeksrapport opgesteld met daarin conclusies en aanbevelingen. Door periodiek onderzoek te doen kan Biblionet Groningen de klantervaring blijven verbeteren en laten aansluiten op de wensen en behoeften van bibliotheekbezoekers.

Voorbeeldcases

Hieronder vindt u nog meer voorbeeldprojecten.

Zijn onze onderzoeksoplossingen iets voor u?

Sluiten