Fudura

Continu meten van reputatie

Fudura is de energiepartner van ruim 25.000 zakelijke klanten. Als onderdeel van Enexis Groep is de organisatie marktleider in Nederland in de zakelijke markt, waarin het organisaties uit het bedrijfsleven en de publieke sector ondersteunt met betrouwbaar en effectief energiemanagement. Fudura werkt gericht aan haar reputatie en liet hiervoor periodiek onderzoek doen. Wij kregen de opdracht om voor meerdere jaren ieder kwartaal de reputatie van Fudura te meten en te rapporteren.

We hebben aan onderzoeksbureau Enneüs een betrouwbare partner gehad voor ons reputatieonderzoek. De bevindingen waren helder, gefundeerd en gaven ons goede handvatten om te verbeteren op gebied het van reputatie.

Wouter Maatman – Marketeer

Voor verschillende metingen zijn zowel de klanten als de medewerkers van Fudura betrokken. In samenwerking met Fudura hebben we de onderzoeksopzet vorm gegeven. Zo is er per doelgroep gekeken naar de gewenste methode van dataverzameling. Daarnaast is er aandacht besteed aan het gericht benaderen van respondenten. Voor zowel de klanten als de medewerkers is er een online vragenlijst gebruikt. Deze vragenlijst werd op maat gemaakt. De vragenlijst is uitvoerig met Fudura besproken en aangescherpt. Elke meting was het mogelijk om aanvullende vragen toe te voegen en vragen te wijzigen. Tevens zijn er ter verdieping op de onderzoeksresultaten telefonische interviews uitgevoerd.

Om de uitkomsten van het onderzoek snel te kunnen benutten, stond er na elke meting een online exitpoll klaar voor Fudura. Dit betrof een online rapportage waarin de resultaten overzichtelijk werden samengevat. Vervolgens werden de uitkomsten uitgebreid en overzichtelijk opgeleverd in een hard copy rapport. Samen met Fudura is er veelvuldig overlegd en gespard om te onderzoeksresultaten te duiden.

Voorbeeldcases

Hieronder vindt u nog meer voorbeeldprojecten.

Zijn onze onderzoeksoplossingen iets voor u?

Sluiten